Svrljiški kačkavalj, svrljiški sir, svrljiški belmuž, sirevi sa zaštićenim geografskim poreklom, ili sa dodacima kao što su sremuš, gljive i žalfija, zatim surutka sa voćnim dodacima i medom samo su neki od proizvoda koji su kupcima dostupni u svako doba dana i noći.
U centru Niša kod TC “Kalča”, u blizini pešačke zone Svrljiška mlekara postavila je prvi siromat da bi svoje proizvode približili kupcima. Ovaj inovativni način prodaje, prema rečima direktora pomenute mlekare Vlade Krstića, rezultat je istraživanja i praćenja tržišta. Mlekara počela je sa radom 2006.godine i poznati su po širenju asortimana tradicionalnim i delikatesnim proizvodima.
– Jednostavno hteli smo da naši proizvodi budu dostupni kupcima.Zadovoljni smo prodajom, raste svakog dana, ali interesovanje za siromat je jako veliko, ljudi staju, gledaju, slikaju se. Naši sirevi su prilagođeni za ovakvu prodaju, sva su pojedinačna pakovanja. A i ovaj automat zadovoljava sve temperaturne režime, fiskalizaciju – pojašnjava Krstić i dodaje da im je u planu postavljanje još siromata.
Poslovnu ideju pohvalio je i predsednik opštine Svrljig Miroslav Marković koji očekuje da dodatno utiče na promociju belmuža, zaštitnog brenda kraja u čiju čast se svake godine organizuje manifestacija Belmužijada koja tokom tri dana okupi 100 hiljada posetilaca.
D.A.