U Užicu počeo „Žestival“

Koncertom banjalučke etno grupe „Trag“, sinoć je u Užicu počeo Međunarodni festival prirode i kulturnog naseđe „Žestival 2021“, koji ove godine ima nešto drugačiji organizacioni koncept u odnosu na prethodnih pet.

U naredih osam dana koliko traje, festival će objediniti tradiciju, kuturno nasleđe i prirodu. Izložbeno-sajamski dan je u nedelju 29. avgusta, poslednjeg dana manifestacije, kada su na gradskom trgu u vremenu od 12 do 18 časova promocija i degustacija voćnih rakija i drugih autentičnih i tradicionalnih proizvoda užičkog kraja. U 15 časova na istom mestu, Pekara „Šuljaga“ će sa gostima festivala podeliti  najveću na svetu „lepinju sa sve“.

-Ove godine poseban akcenat i fokus stavljamo na kulturno nasleđe, ali ne zaboravljamo ni ono od čega smo krenuli, a to je promocija autentičnih i tradicionalnih proizvoda iz našeg kraja. Užički kraj obiliju  elementima kulturnog nasleđa i materijalnog i nematerijalnog, i mi to najpre moramo sačuvati, ali i iskoristiti u kulturne, umetničke, turističke  svrhe. Žestival će svakako tome dati svoj doprinos- kaže Branislav Mitrović, predsednik Organizacionog odbora „Žestivala“.

Tokom festivala, građani će moći da uživaju i u brojnim koncertima, a na programu su i tribine, poslovni susreti, kao i boemsko veče u znak sećanja na znamenite Užičane. U organizacionom odboru kažu da je  Manifestacije najpre osmišljena kao poslovni događaj koji afirmiše i ohrabruje proizvođače autentičnih proizvoda, spravljanih na tradicionalan način da svoje proizvode iznesu na tržište.

– Želimo da podržimo i podstaknemo naše lokalne proizvođače koji spravljaju autentične tradicionalne proizvode, na jedan starinski način, ali oplemenjene i obogaćene novim sadržajem, ambalažom i marketingom. Svake godine naši lokalni prozvođači i voćnih rakija, džemova i sireva, narodnih nošnji, suvenira su sve bolji i bolji u tome i imaju sve bolje i veće tržište. Jedan od ciljeva „Žestivala“, kao poslovnog događaja, jeste i da poveže naše lokalne proizvođače sa trgovinskim centrima, hotelijerima, restoranima. Takođe je i priroda poseban segment na koji želimo da ukažemo, pa smo jedan ceo dan posvetili tome- kaže Mitrović.

Pored proizvođača iz užičkog kraja na „Žestivalu“ će izlagati i proizvođači iz drugih delova Srbije, kao i iz Crne Gore i Bosne i Hercegovine.

Inače prvi „Žestival“ kao festival voćnih rakija organizovan je 2006, pa obnovljen 2016. nakon deset godina pauze. Manifestaciju organizuje Grad Užice u saradnji sa Regionalnom privrednom komorom, Regionalnom razvojnom agencijom, Poljoprivrednom savetodavnom i stručnom službom, Turističkom organizacijom regije zapadna Srbija, Turističkom organizacijom grada Užica,  kao i Poslovnim klubom Zapadna Srbija.

Željko Dulanović

razvojnifv.png

RAZNO

Strateški proizvod traži strateške poteze

OBLAČINSKA VIŠNJA NAŠA IZVOZNA UZDANICA Oblačinska višnja je strateški poljoprivredni proizvod i privredno veoma značajna za našu zemlju. Poslednjih godina

Tatlije – jednostavne, a mirišu na bakin zagrljaj

U vremena kada je jelo više zavisilo od umešnosti domaćice nego od sastojaka (jer mnogo  toga nije ni bilo), kolači

Sve što treba da znate o uzgoju salate: temperatura, đubrenje i najbolji predusevi

Salata je biljka dugog dana, ne zahteva veliku toplotu. Klija pri minimalnoj temperaturi od 2-3 ºS, a optimalna je 18

MODULARNE KUĆE SVE POPULARNIJE Novi Sad domaćin sajma savremene gradnje

U Master centru Novosadski sajam, u subotu 13. decembra, je otvoren je Sajam montažnih i modularnih objekata „Modul Exhibition 02“,

Pregled povrća u skladištima

U decembru je poželjan pregled uskladištenog povrća (krompir, luk i dr.) kao i uklanjanje plodova sa simptomima truleži. U povrtnjacima

Zašto su mušmula i drenjina plodovi izuzetne vrednosti

Mušmula se u tradicionalnoj ishrani koristi za pravljenje džemova, rakija, kompota i sirupa. Stručna literatura ističe njenu sposobnost da povoljno