Borovnica ima odlične uslove za rast prodaje 2022. godine

Borovnica ima odlične uslove za rast prodaje tokom 2022. godine, najviše u Evropi i Kini. Kvalitet plodova je odlučujuć za postizanje dobre cene.

Rabobank je donela analizu o plasmanu borovnice u 2022. godini. Predviđa se da će se svetski izvoz svežih borovnica i u narednim godinama stalno povećavati. Proizvođači su na ispitu jer se od njih očekuje veća produktivnost – viši prinosi po hektaru, veća efikasnost i konstantno visokokvalitetni plodovi. Potrošači su sve zahtevniji, stalnost kvaliteta je od velikog značaja za uspeh na tržištu.

Očekuje se da će nove, poboljšane sorte borovnica imati sve značajniju ulogu u Americi, Azijsko-pacifičkoj regiji i Južnoj Americi. Važna je i mogućnost mehanizovane berbe. Prisutna je i stalna briga za poboljšanje ukusa, čvrstinu plodova i rok trajanja jer je dugi transport do krajnjih tržišta “noćna mora” za trgovce, kako bi privukli više potrošača i trgovaca.

Izvoz borovnica svake godine beleži rast, po godišnjoj stopi (CAGR) od oko 11 posto tokom poslednje decenije.

Stalni rast izvoza biće siguran tokom narednih pet godina i očekujemo da će svetski izvoz 2025./26. godine dostići blizu 900.000 tona. Najviše borovnica – više od 70 posto dolazi iz pet zemalja izvoznica – Perua, Čilea, Kanade, Meksika i Španije/Maroka.

Od sezone 2019./20. Peru je postao najveći svetski izvoznik sveže borovnice – više od 150.000 tona je izvezeno u vrednosti od 1,20 milijardi US dolara. Čile je sada drugi najveći svetski izvoznik borovnica sa više od 118.000 tona, naročito je veliki rast izvoza organski gajene borovnice – 20.870 tona u sezoni 2019/20. Čile i Peru imaju pristup na tržišta bez tarifnih opterećenja u Kini, Evropi i SAD-u. Najviše se borovnica potroši u SAD i Kanadi – ali Evropa je zabeležila veliki rast potražnje tokom pandemije, uvoz je nadmašio količinu od 119.000 tona. Kina je vodeće tržište u potrošnji borovnica u Aziji, uvoz je 2020. godine bio veći od 22.000 tona.

Sve je veća raznolikost u pakovanju, pa su primera radi, u Skandinaviji u maloprodaji popularna i mini pakovanja od 60 grama – kao snek na poslu. Potrebna je i dobra marketinška kampanja tokom cele godine.

Sve su to smernice za naše uzgajivače borovnica. Prilika da ne budemo samo sirovinska baza za evropske kompanije nego da imaju svoje hladnjače i kapacitete za moderna pakovanja I preradu. Nova šansa je i uzgoj borovnica po standardima organske proizvodnje.

Izvor: Agro Info Net

razvojnifv.png

RAZNO

Kako i čime da uklonite dosadne puževe iz povrtnjaka

U zaštićenom prostoru salatom se hrane i štetni insekti ali i puževi. Najčešći su puževi golaći. Telo im je izduženo

Jeste li znali da je korijander čistač otrova i teških metala?

Korijander (Coriandrum sativum) je biljka neobičnog izgleda i još neobičnijeg mirisa koji podseća na trag ozloglašene smrdibube. Kod nas se

Strateški proizvod traži strateške poteze

OBLAČINSKA VIŠNJA NAŠA IZVOZNA UZDANICA Oblačinska višnja je strateški poljoprivredni proizvod i privredno veoma značajna za našu zemlju. Poslednjih godina

Tatlije – jednostavne, a mirišu na bakin zagrljaj

U vremena kada je jelo više zavisilo od umešnosti domaćice nego od sastojaka (jer mnogo  toga nije ni bilo), kolači

Sve što treba da znate o uzgoju salate: temperatura, đubrenje i najbolji predusevi

Salata je biljka dugog dana, ne zahteva veliku toplotu. Klija pri minimalnoj temperaturi od 2-3 ºS, a optimalna je 18

MODULARNE KUĆE SVE POPULARNIJE Novi Sad domaćin sajma savremene gradnje

U Master centru Novosadski sajam, u subotu 13. decembra, je otvoren je Sajam montažnih i modularnih objekata „Modul Exhibition 02“,