U Sremskim Karlovcima, u kojima uskoro treba da bude otvorena prva prodavnica namenjene kineskim turistima, koji će u njoj vina moći da kupe putem aplikacije WeChat i Alipay, danas je testirana onlajn kupovina posredstvom tih platformi.
Preko nove onlajn prodavnice kineski turisti mogu da skeniraju proizvod u bilo kojoj vinariji, plate ga putem WeChat ili Alipay aplikacije i odmah kroz platformu dobiju potvrdu o kupovini i praćenju pošiljke.

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam Nenad Ivanišević rekao je da je ta aplikacija nastala je iz želje potrošača, a da Sremski Karlovci sad čine iskorak u rešavanju praktičnog problema proisteklog iz toga što turisti iz Kine koji žele da piju fruškogorska vina, ne mogu da ih ponesu kući.
– Mi smo prvi u regionu koji imaju tehničko rešenje za problem tog tipa, koje odavno praktikuju Francuskoj, na šta smo posebno ponosni. Zahvaljujući toj aplikaciji omogućićemo svakom kineskom turisti koji želi da pije srpsko vino u svom domu, da u njemu uživa kada se vrati kući. Kineski turisti koji odaberu ovde neko vino moći će vrlo jednostavno da ga dobiju na kućnu adresu. Tako ćemo se još više približiti kineskom tržištu – rekao je Ivanišević i najavio početkom sledeće godine Dane Vojvodine u Kini, prezentaciju svih njenih turističkih resursa sa svim što se na teritoriji pokrajine proizvodi.

Generalni direktor najvećeg kineskog trgovinskog lanca „Lushan Group“ Vang Jang je kazao da puno kineskih turista dolazi u Sremske Karlovce i voli karlovčaka vina.
– Najveći problem je što oni ne mogu više od dve butelje avionom da ponesu prijateljuma u Kinu. Ova aplikacija omogućiće im da za 24 sata vina koja odaberu u Karlovcima stignu na njihovu adresu, znači dok su još u Srbiji – istakao je Vang Jang.

Kako se danas moglo čuti na promociji u Turističkoj organizaciji, do sada je 17 vinara plasiralo svoja vina, oko 14.000 litara, u markete korporacije „Lushan Group“, u Šandong provinciji, jednoj od najvećih u Kini.
Mihajlo Narančić, predstavnik vinarije „Trivić Narančić“ iz Sremskih Karlovaca, rekao je da je do sada izvezao oko 1.000 boca i da je plasman vina u Kinu, članica Udruženja proizvođača aromatizovanog vina sa geografskim poreklom „Bermet“, zadovoljstvo i čast za njih.
Piše: Zorica Milosavljević
Foto: Đ. Radivojević



