Brendirani pekmez, sok i liker od bundeve

Udruženje žena u Iđošu kod Kikinde, brendiralo je svoj proizvod – pekmez od bundeve, a prodaju će započeti i preko interneta. Pored pekmeza, Iđošanke su ponudile na tržištu sok i liker od najpoznatije kikindske poljoprivredne kulture – popularne ludaje. Udruženje žena u Iđošu kod Kikinde, brendiralo je svoj proizvod – pekmez od bundeve, a prodaju će započeti i preko interneta.

Najpoznatija poljoprivredna kultura u Kikindi, ludaja, odnosno bundeva, može da se iskoristi na nekoliko različitih načina. Pored manifestacija u Kikindi, pravljenja kolača ili slatkog, članice Udruženja žena Iđoš, odlučile su da naprave pekmez od ludaje, potom su ga brendirale, a kupcima ponudile i sokove i likere od tog slatkog povrća. Proizvodnja pekmeza nije preterano zahtevna, ali je neophodno da se vodi računa prilikom samog mešanja, s obzirom na njenu osetljivost.

– ‘Pekmez se pravi kao i svaki drugi, ali od bundeve je zahtevno jer treba da budemo vrlo pažljivi, s obzirom na to da je ludaja osetljiva biljka i kada se kuva strogo moramo da vodimo računa prilikom mešanja – objašnjava Vesna Buljin, članica Udruženja žena Iđoš.

Ceo projekat započet je na inicijativu Centra za podršku ženama iz Kikinde i Edukativnog centra iz Zrenjanina, uz finansijsku podršku Evropske unije. U prethodnom periodu, članice su imale nekoliko radionica, predavanja, a sve kako bi se što bolje plasirale na tržištu. Udruženju je takođe obezbeđena i celokupna oprema za proizvodnju pekmeza.

– ‘Bundeva je specifična za naš kraj, u Kikindi se održavaju Dani ludaje, a mi smo blizu grada pa smo se odlučili da pravimo pekmez i to nam je od svih ideja bilo nešto što smo mogli brzo da realizujemo. Takođe je proizvod autentičan, mi smo jedini koji ga proizvodimo i proizvod smo brendirali – dodaje Biljana Đurđulov, predsednica Udruženja žena Iđoš.

Nije neobično da se udruženja žena iz Kikinde i okolnih mesta dosete i bredniraju proizvode autentične za kraj iz kog dolaze. Uostalom, bogastvo različitosti u kuhinji samo je jedna prilika više koju u turističkom smislu treba iskoristiti.

Izvor: RTV

Foto: Pixabay

razvojnifv.png

RAZNO

Strateški proizvod traži strateške poteze

OBLAČINSKA VIŠNJA NAŠA IZVOZNA UZDANICA Oblačinska višnja je strateški poljoprivredni proizvod i privredno veoma značajna za našu zemlju. Poslednjih godina

Tatlije – jednostavne, a mirišu na bakin zagrljaj

U vremena kada je jelo više zavisilo od umešnosti domaćice nego od sastojaka (jer mnogo  toga nije ni bilo), kolači

Sve što treba da znate o uzgoju salate: temperatura, đubrenje i najbolji predusevi

Salata je biljka dugog dana, ne zahteva veliku toplotu. Klija pri minimalnoj temperaturi od 2-3 ºS, a optimalna je 18

MODULARNE KUĆE SVE POPULARNIJE Novi Sad domaćin sajma savremene gradnje

U Master centru Novosadski sajam, u subotu 13. decembra, je otvoren je Sajam montažnih i modularnih objekata „Modul Exhibition 02“,

Pregled povrća u skladištima

U decembru je poželjan pregled uskladištenog povrća (krompir, luk i dr.) kao i uklanjanje plodova sa simptomima truleži. U povrtnjacima

Zašto su mušmula i drenjina plodovi izuzetne vrednosti

Mušmula se u tradicionalnoj ishrani koristi za pravljenje džemova, rakija, kompota i sirupa. Stručna literatura ističe njenu sposobnost da povoljno