Насловна РАЗНО Gastronomijom Vojvodine do srca turista

Gastronomijom Vojvodine do srca turista

238

Da bi objedinila gastronomsku ponudu Vojvodine i povećala vidljivost autentičnih gastronomskih proizvoda na širem turističkom tržištu, Turistička organizacija Vojvodine pokrenula je kampanju pod nazivom „Vojvođanski ručak – neodoljivi ukusi ravnice“. Uz podršku Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam i Privredne komore Vojvodine u prethodnom periodu kreiran je kuvar „Vojvođanski ručak“. Ovo ekskluzivno štampano izdanje zapravo je vodič do salaša, čardi, restorana, dvoraca i vinarija koji u svojoj turističkoj ponudi imaju i tradicionalnu vojvođansku hranu.

Promocija vojvođanske gastronomije je nastavljena pa je na 53. Međunarodnom sajmu turizma u Novom Sadu koji se održava i danas i sutra, predstavljeno drugo izdanje ovog jedintvenog kuvara. Ono na atraktivan i inspirativan način čitaoce upoznaje sa jelima tradicionalne vojvođanske kuhinje i predlaže lokacije na kojima se može uživati u ukusima vojvođanske gastronomije. 

-Da bi se istinski dočaralo bogatstvo vojvođanske trpeze urađena je i foto i video produkcija na četriri predivne lokacije u Banatu, Bačkoj i Sremu. Svoja vrata otvorili su dvorac Kaštel „Ečka“, Atelje vina „Šapat“ u Slankamenu, restoran „Terasa“ u Petrovaradinu i ribarska čarda „Elitte“ na Paliću. Četiri kuvara sa četiri lokacije podelili su svoja kulinarska umeća, rekla je dr Nataša Pavlović, direktorka Turističke organizacije Vojvodine.

Ona je naglasila da TO Vojvodine uvek nastupa zajedno sa Udruženjem usluga Privredne komore Vojvodine.

A Branislav Mamić, sekretar ovog udruženja Udruženja naglasio je da „Vojvođanski ručak“ sve više „raste“ što je i izazov za sve vojvođanske vinare čija vina su iz godine u godinu sve bolja, a vinarije sve veće, da uz svako jelo objavljeno u kuvaru ponude i odgovarajuće vino.

-Ove godine  bili smo u 16 zemalja u kojima smo govorili o Vojvodini i vojvođanskom turizmu. Siguran sam da ćemo to nastaviti i naredne godine, a „Vojvođanski ručak“ je ozbiljan alat za promociju vojvođanskog turizma, smatra Mamić.

Zamenik pokrajinskog sekretara za privredu i turizam Palimir Tot podsetio je da Vojvodinu krase salaši i čarde i naglasio da je prvih devet meseci ove godine zabeležen rekordan broj noćenja u odnosu na  referentnu 2019. godinu.  

-Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam predhodnih godina je ulagao u turizam – više od 500 miliona dinara kroz subvencije privatnim preduzećima koja se isključivo bave turizmom. Prva grana ulaganja odnosila se na objekte, a po drugom konkursu su bila ulaganja u mašine i opremu kako bi se povećao kvalite hrane i kompletne usluge prema turistima.  Nastojimo da to i nasatavimo, poručio je Tot.

Recezenti kuvara su dr Milan Ivkov, docent na Departmanu za geografiju, turizam i hotelijerstvo Katedri za hotelijerstvo i Goran Radivojević, nastavnik veština na Katedri za gastronomiju Prirodno-matematičkog fakulteta u Novom Sadu.

Deo kampanje „Vojvođanski ručak – neodoljivi ukusi ravnice“ je i portal www.vojvodjanskirucak.com koji je zapravo objedinjena baza ugostiteljskih objekata u Vojvodini – čardi, salaša, restorana, dvoraca, i vinarija, a koji u svojoj ponudi imaju vojvođansku hranu. Na društvenim mrežama TO Vojvodine, fejsbuk stranici i instagramu u toku je digitalna kampanja „Vojvođanski ručak – neodoljivi ukusi ravnice“. Pratioci mogu da vide recepte autentičnih vojvođanskih specijaliteta i da uživaju u video materijalima koji predstavljaju vojvođansku gastronomiju.

Tekst i foto: Jasna Bajšanski