Да би објединила гастрономску понуду Војводине и повећала видљивост аутентичних гастрономских производа на ширем туристичком тржишту, Туристичка организација Војводине покренула је кампању под називом „Војвођански ручак – неодољиви укуси равнице“. Уз подршку Покрајинског секретаријата за привреду и туризам и Привредне коморе Војводине у претходном периоду креиран је кувар „Војвођански ручак“. Ово ексклузивно штампано издање заправо је водич до салаша, чарди, ресторана, двораца и винарија који у својој туристичкој понуди имају и традиционалну војвођанску храну.
Промоција војвођанске гастрономије је настављена па је на 53. Међународном сајму туризма у Новом Саду који се одржава и данас и сутра, представљено друго издање овог јединтвеног кувара. Оно на атрактиван и инспиративан начин читаоце упознаје са јелима традиционалне војвођанске кухиње и предлаже локације на којима се може уживати у укусима војвођанске гастрономије.
-Да би се истински дочарало богатство војвођанске трпезе урађена је и фото и видео продукција на четрири предивне локације у Банату, Бачкој и Срему. Своја врата отворили су дворац Каштел „Ечка“, Атеље вина „Шапат“ у Сланкамену, ресторан „Тераса“ у Петроварадину и рибарска чарда „Елитте“ на Палићу. Четири кувара са четири локације поделили су своја кулинарска умећа, рекла је др Наташа Павловић, директорка Туристичке организације Војводине.
Она је нагласила да ТО Војводине увек наступа заједно са Удружењем услуга Привредне коморе Војводине.
А Бранислав Мамић, секретар овог удружења Удружења нагласио је да „Војвођански ручак“ све више „расте“ што је и изазов за све војвођанске винаре чија вина су из године у годину све боља, а винарије све веће, да уз свако јело објављено у кувару понуде и одговарајуће вино.
-Ове године били смо у 16 земаља у којима смо говорили о Војводини и војвођанском туризму. Сигуран сам да ћемо то наставити и наредне године, а „Војвођански ручак“ је озбиљан алат за промоцију војвођанског туризма, сматра Мамић.
Заменик покрајинског секретара за привреду и туризам Палимир Тот подсетио је да Војводину красе салаши и чарде и нагласио да је првих девет месеци ове године забележен рекордан број ноћења у односу на референтну 2019. годину.
-Покрајински секретаријат за привреду и туризам предходних година је улагао у туризам – више од 500 милиона динара кроз субвенције приватним предузећима која се искључиво баве туризмом. Прва грана улагања односила се на објекте, а по другом конкурсу су била улагања у машине и опрему како би се повећао квалите хране и комплетне услуге према туристима. Настојимо да то и насатавимо, поручио је Тот.
Рецезенти кувара су др Милан Ивков, доцент на Департману за географију, туризам и хотелијерство Катедри за хотелијерство и Горан Радивојевић, наставник вештина на Катедри за гастрономију Природно-математичког факултета у Новом Саду.
Део кампање „Војвођански ручак – неодољиви укуси равнице“ је и портал www.vojvodjanskirucak.com који је заправо обједињена база угоститељских објеката у Војводини – чарди, салаша, ресторана, двораца, и винарија, а који у својој понуди имају војвођанску храну. На друштвеним мрежама ТО Војводине, фејсбук страници и инстаграму у току је дигитална кампања „Војвођански ручак – неодољиви укуси равнице“. Пратиоци могу да виде рецепте аутентичних војвођанских специјалитета и да уживају у видео материјалима који представљају војвођанску гастрономију.
Текст и фото: Јасна Бајшански