Kako i zašto do zemljoradničke zadruge?

Zadruga predstavlja oblik poslovnog preduzeća koje svojim članovima obezbeđuje dobit. Zadruga je pravno lice, a zadrugari svojim poslovanjem ostvaruju interese po zadružnim principima. Zadrugar je fizičko lice koje je član zadruge, i preko nje prodaje svoje proizvode i usluge, nabavlja repromaterijal i druge proizvode za obavljanje svoje delatnosti.

Zadruga se osniva i posluje po zadružnim principima i vrednostima među kojima se izdvajaju: samoodgovornost, jednakost, samopomoć, demokratičnost, solidarnost, i njima rukovode svi zadrugari. Kod organizovanja poljoprivrednih proizvođača u zadruge, poljoprivrednici za obaveze zadruge odgovaraju samo do visine svojih uloga što predstavlja pravnu sigurnost za proizvođače u slučaju lošeg poslovanja zadruge.

Broj zadrugara potrebnih za osnivanje zadruge je 5, pri čemu će imati Skupštinu umesto Upravnog i Nadzornog odbora. Zadruga se osniva na osnivačkoj skupštini, zaključenjem ugovora o osnivanju. U skladu sa zakonom, osnivači mogu biti domaća i strana fizička lica.

Osnivačku skupštinu saziva predstavnik osnivača koji su odlučili da osnuju zadrugu. Osnivačka skupština se može održati samo ukoliko prisustvuje najmanje pet osnivača. Skupština donosi odluke glasanjem većine u skupštini, a jedan od članova se bira za predsednika Skupštine.

Pravo na upravljanje zadrugom imaju svi zadrugari i to pravo ostvaruju na sednicama Skupštine zadruge.

Ciljevi formiranja zadruge će biti opravdani ukoliko se usvoje: strategija razvoja zadruge (ciljevi i pravci), finansijski plan (donosi se za određeni vremenski period), i marketing plan (procena ponude i tražnje na tržištu, distribucija, asortiman proizvoda, predstavljanje i promocija proizvoda i dr.).

Ukoliko se jasno definišu i obrazlože planska dokumenta, poslovanje zadruge je mnogo lakše jer se postiže prednost u organizovanju poslovnih aktivnosti, obezbeđuje procena rizika, prednost kod kreditora i kooperanata.

Jelena Jovanović dipl. inž.

razvojnifv.png

RAZNO

Strateški proizvod traži strateške poteze

OBLAČINSKA VIŠNJA NAŠA IZVOZNA UZDANICA Oblačinska višnja je strateški poljoprivredni proizvod i privredno veoma značajna za našu zemlju. Poslednjih godina

Tatlije – jednostavne, a mirišu na bakin zagrljaj

U vremena kada je jelo više zavisilo od umešnosti domaćice nego od sastojaka (jer mnogo  toga nije ni bilo), kolači

Sve što treba da znate o uzgoju salate: temperatura, đubrenje i najbolji predusevi

Salata je biljka dugog dana, ne zahteva veliku toplotu. Klija pri minimalnoj temperaturi od 2-3 ºS, a optimalna je 18

MODULARNE KUĆE SVE POPULARNIJE Novi Sad domaćin sajma savremene gradnje

U Master centru Novosadski sajam, u subotu 13. decembra, je otvoren je Sajam montažnih i modularnih objekata „Modul Exhibition 02“,

Pregled povrća u skladištima

U decembru je poželjan pregled uskladištenog povrća (krompir, luk i dr.) kao i uklanjanje plodova sa simptomima truleži. U povrtnjacima

Zašto su mušmula i drenjina plodovi izuzetne vrednosti

Mušmula se u tradicionalnoj ishrani koristi za pravljenje džemova, rakija, kompota i sirupa. Stručna literatura ističe njenu sposobnost da povoljno