Насловна ВЕСТИ Недимовић: Српско вино је као бренд у развоју

Недимовић: Српско вино је као бренд у развоју

17

У овој години издвојено је три пута више новца за виноградарство него прошле године, каже министар пољопривреде, шумарства и водопривреде Бранислав Недимовић и наводи да је српско вино као бренд у развоју. Министар је рекао да је пуно посла пред нама како бисмо добили заслужену препознатљивост српског вина у свету. Недимовић каже да је управо због тога израђена и Стратегија за развој виноградарства и винарства за коју наводи да ће нам бити темељ и путоказ у будућем периоду.

– Потврда наше одлучности је и чињеница да смо само у овој години издвојили три пута више новца него прошле године за развој тог сектора – рекао је Недимовић на конференцији „Окуси разлику, окуси прокупац“.

Све то је, напомиње министар, важно не само за произвођаче вина, већ и за целокупну прехрамбену индустрију, рурални туризам и многе друге гране.

Конференција је организована уз подршку УСАИД-овог Пројекта за конкурентну привреду, у оквиру манифестације обележавања Дана прокупца.

Како је саопштио УСАИД, конференција је окупила регионалне, домаће и светске винске експерте, представнике винске индустрије и све љубитеље вина како би промовисали вина од најважније аутохтоне сорте у Србији.

Циљ догађаја је размена знања и искустава о виноградарским, технолошким, али и тржишним потенцијалима прокупца и других локалних сорти винове лозе, као и промоција развоју винске индустрије у Србији и повећање њене међународне препознатљивости.

Директорка УСАИД-ове Канцеларије за демократски и економски развој Шенли Пинчоти рекла је да Србија има дивна вина и да је време да свет то сазна. Напоменула је да, поред промоције, треба радити на побољшању и повећању производње, образовању и већем укључивању младих у индустрију.

– У овим тешким временима је важно подржати домаће произвођаче да истрају и да не одустају од својих пословних планова – каже Пинчоти.

Организатор и оснивач манифестације Игор Луковић навео је да се прокупац као винска сорта вратио на домаћу винску сцену, што је важно за изградњу идентитета винске Србије. Каже да је до пре 5 година, постојало 10 винарија које су производиле прокупац, а данас их је 50.