Насловна РАЗНО PIJACE SE PRESELILE NA INTERNET: Roba stiže na kućnu adresu

PIJACE SE PRESELILE NA INTERNET: Roba stiže na kućnu adresu

361

Zbog vanrednog stanja i zatvaranja pijaca u mnogim delovima Srbije otvorene su- internet pijace. Na društvenim mrežama i sajtovima pojedinih lokalnih samouprava organizovana je prodaja poljoprivrednih proizvoda po sistemu ponude i potražnje i dostave na kućnu adresu.

Na Fejsbuku je otvorena grupa „ Pijaca Kraljevo online prodaja“ koja je za nekoliko dana okupila blizu 2.000 članova. Poljoprivrednici iz ovog kraja svakodnevno oglašavaju za prodaju svoje proizvode. Kupci se javljaju i kada se prikupi dovoljno narudžbina i napravi najkraća ruta, roba se razvozi na kućnu adresu. U ponudi su sir, kajmak, jaja, cveće, rasad, spanać, zelena salata.

U Despotovcu je prodaja organizovana preko Elektronske pijace, posredstvom sajta Gradske vesti- Despotovac. Svi koji žele da prodaju svoje poljoprivredne proizvode treba da ostave podatke o vrsti i količini kojom raspolažu, a administratori će napraviti spisak sa brojevima telefona i podacima koji su bitni za preuzimanje.  I u Topoli su se organizovali, te preko opštinskog sajta prikupljaju podatke svih onih koji imaju nešto za prodaju iz svojih domaćinstava, kako bi ih lokalne vlasti povezale sa kupcima. 

„Pokrenuli smo akciju preko sajta komunalnog i opštine Topola da svi koji imate svezu robu ostavite poruku sa količinama i cenom, a oni koji žele da kupe da se jave. Tako  povezujemo kupce i prodavce, a mi ćemo kao opština organizovati prevoz. To je trenutno jedini način da poljoprivrednici prodaju sveže namirnice. U mnogim plastenicima stigli su spanać, zelena salata i mladi luk, koji će propasti, ako se ne organizujemo drugačije. Mnoga domaćinstva koja prave sir i kajmak, ne mogu da izađu na pijace i ne znaju kome i kako da prodaju robu,  kaže Dragan Jovanović, predsednik Skupštine opštine Topola.

Nova organizacija prodaje poljoprivrednih proizvoda je iznuđena zbog vanrednog stanja i suzbijanja širenja korona virusa. Mnogi proizvođači iz Šumadije i Pomoravlja nisu u situaciji da rano prolećno povrće distribuiraju u markete i trgovačke lance, te su prinuđeni da se prilagode prodaji pomoću interneta

Tekst i foto: Biljana Nenković