Насловна РАЗНО Ribolovački maraton u Bačkom Petrovom Selu

Ribolovački maraton u Bačkom Petrovom Selu

233

Strastveni pecaroši, ljubitelji dobrog druženja i uživanja pored vode, svake godine kraj jula rezervišu za ribolovački maraton u Bačkom Petrovom Selu, koji organizuje Udruženje sportskih ribolovaca „Kečiga“.

Da nije bilo pauze prošlog leta zbog koronavirusa, proteklog vikenda održalo bi se jubilarno deseto dvadesetčasovno nadmetanje na obali Tise. Ovako, na pisti devetog maratona, našle su se 33 ekipe, koje su činili lokalni učesnici, kao i gosti iz Bečeja, Ade, Sente, Temerina, Novog Sada, Beograda i Jagodine. U periodu od 10 časova ujutru u subotu do istog termina u nedelju, osim lepog druženja i uživanja, pecaroši su pažljivo motrili i na ulov, koji je ipak drugog dana bio veći.

Naslutilo se ko bi mogao da bude osvajač prelaznog pehara već u subotu predveče, posle prvog merenja, ali bilo je potrebno pregrmeti i noćno pecanje i sačekati da glavni sudija i drugi put premeri ulov. Na kraju ipak nije došlo do iznenađenja i pobednici su bili otac i sin, Šandor Balaša i Atila Nađ. Trofej je tako ostao u Bačkom Petrovom Selu zahvaljujući dvojici ribolovaca koji su imali ukupno 11 kilograma i 155 grama ribe, a kojima je i poznato kako se dolazi do trijumfa na ovoj pisti jer su pre šest godina, takođe, bili najbolji. Njima je pripala i nagrada za najveću ribu, soma od 4.125 kilograma, isto kao i na prošlom maratonu.

– Da se ne lažemo, očekivali smo prvo mesto. Već pola sata od početka takmičenja imali smo prvu ribu, a posle jedno dva sata i drugu. Do tada je jedna ekipa bila blizu nas, razlika nije bila velika, ali kada smo popodne upecali tu najveću ribu onda smo im odmakli za nekih pet kilograma. Tokom noći došao je još jedan som od tri kilograma, a u osam ujutru, za kraj i jedan od dve – opisao je put do trijumfa Atila Nađ.

Drugo mesto osvojili su, takođe, takmičari iz ovog mesta, iskusni Šandor Siveli i Atila Šoltiš, koji su imali 5.250 grama ulova, a trećeplasirani su bili Jagodinci, ponovo u rodbinskoj kombinaciji, otac i sin Branislav i Nikola Jevtić sa 4.855 grama ribe.

Za nekoga je novost da su otac i sin Branislav i Nikola Jevtić iz Jagodine učesnici ribolovačkog maratona u Bačkom Petrovom Selu, ali meštani i redovni posetioci manifestacije već dobro su upoznali ovaj dvojac, kom nije teško da prevali toliko kilometara za vikend uživanja na obali Tise.

– Pre šest godina gledao sam emisiju „Čari ribolova“ u kojoj je emitovan prilog sa ovog maratona i već sledeće smo tata i ja došli da učestvujemo. Bilo je to 2016. godine – kaže četrdesettrogodišnji Nikola.

On sada živi sa porodicom u Beogradu, ali velika ljubav prema Tisi ipak je preovladala nad pecanjem na Dunavu i Savi. Koliko su privrženi događaju u Bačkom Petrovom Selu govori i to odakle je Nikola ovog puta stigao na maraton.

– Ja godišnji odmor određujem u odnosu na ovu manifestaciju – objašnjava mlađi Jevtić. – Bio sam sa porodicom u Opatiji na moru i autobusom sam došao do Beograda, gde me je sačekao otac, koji je vozio iz Jagodine, pa smo zajedno stigli na Tisu. Po završetku maratona, idemo istim principom, on se vraća kući, a ja nastavljam odmor u Hrvatskoj sa ženom i decom.

Ni starijem Jevtiću, Branislavu (75) ne pada teško da sedne u kola i vozi do Bačkog Petrovog Sela.

– Zbog dobrih ljudi uvek je milo doći ovde – kaže Branislav. – Ovde su nas od prve godine srdačno ugostili i prihvatili, upoznali smo fine ljude i nastavićemo da dolazimo.

Isplatilo se Nikoli putešestvije iz Opatije, jer je sa ocem osvojio treće mesto, što im je najbolji rezultat do sada na maratonu.

Uspešnom organizacijom devetog ribolovačkog maratona „Kečiga“ je već obezbedila sredstva i za sledeći, jubilarni, koji će se održati u istom terminu 2022. godine.