TRGOVCI ODREĐUJU KVALITET BOROVNICE
Zahtevi svetskih trgovaca i kupaca u pogledu kvaliteta ploda borovnice i njenog očuvanja od berbe do krajnjeg potrošača postaju sve veći izazov za naše proizvođače. Poseban problem u prethodnim godinama bio je taj što se za jedini kriterijum kvaliteta za ovo voće postavila krupnoća ploda. Zanemaruju se dragoceni sastav, organoleptičke karakteristike i sve druge osobenosti zbog kojih se borovnica u svetu sve više koristi. Treba istaći da je krupnoća plodova kao kriterijum nametnuta od prodavaca đubriva i biostimulativnih sredstava koji su, kako je vreme prolazilo, zahtevali sve veću i veću kalibražu. Tako u poslednjih nekoliko godina krupnoća 16+ mm postala je standard za otkup.
Da bi postigli zadati kriterijum, proizvođači su u svojim zasadima sprovodili rigoroznu rezidbu kao i pojačanu ishranu i zbog toga su trpeli sve veće i veće troškove proizvodnje. Zadnjih godina povećani troškovi nisu kompenzovani većom dobiti pa su prozvođači počeli da menjaju praksu, ali i povećaju prodaju na lokalnom tržištu na kome su ostvarivali veću cenu nego u otkupu. Značajan broj njih je započeo preradu plodova u sokove, džemove i alkoholna pića, a sve je pratila i odgovarajuća promotivna kampanja pa je i prodaja ovih proizvoda rasla.

Kada sazrevaju plodovi borovnice, u kojoj godini od sadnje, kada dostižu punu rodnost, pročitaćete u nastavku teksta ukoliko se pretplatite na naše internet izdanje.