Šumadiju kao novu destinaciju, pogodnu za digitalne nomade iz celog sveta, na Svetskoj izložbi „Ekspo 2020“ u Dubaiju predstavili su studenti Fakulteta organizacionih nauka iz Beograda, kroz projekat „Topola – Work from Home Hub“. Promocija je privukla veliki broj turističkih radnika iz različitih država, ali i ljudi iz IT sveta i frilensera, koji posao obavljaju od kuće ili bilo kojeg mesta na planeti.
Opšti je utisak da je Topola, kao izrazito voćarski i vinogradarski kraj, prepoznata kao novo, najpoželjnije mesto za digitalne nomade i region koji ujedno ima bogatu turističku ponudu. To je na izložbi potvrdilo i više svetskih putnika, zainteresovanih za to da se upoznaju s ovim delom Srbije, koji nudi odlične uslove i za rad, i za odmor. Topola je na ovoj važnoj privrednoj manifestaciji u Dubaiju predstavljena kao središte srpske Toskane.
– Ideja je da se iskoriste potencijali već poznatog vinskog puta u Šumadiji, ali i industrijskog „Majnd park“ u Kragujevcu, te da se povežu po modelu Silicijumske doline u Kaliforniji, navode studenti Nikola Radojević i Nikola Bunjević.
Srbija se, kao popularna destinacija za digitalne nomade, prema navodima Privredne komore Srbije, već nalazi na visokom trećem mestu i poželjna je strance koji rade od kuće i kojima je potreban samo kompjuter i internet da bi obavljali posao. Digitalni nomadi sele se po svetu, tragajući za prirodnim lepotama, kulturno – istorijskim znamenitostima, prihvatljivim uslovima smeštaja i okruženja, zdravom hranom. U proseku, na jednoj destinaciji ostaju od šet meseci do jedne godine.
Student Nikola Bunjević naveo je da je ideja ovog projekta da Topola doživi procvat.
– Srbija ima dosta toga da ponudi. Ne samo čist vazduh i prelepu prirodu, već i ogroman hab u kojem može da se radi. Veliki potencijal je vinski put i činjenica da se u ovom kraju trenutno gradi više od dvadeset vinarija, pored isto toliko postojećih. Topolu smo kao „srpsku Toskanu“ predstavili u Dubaiju kao potencijalno tržište za digitalne nomade, ali i za nova ulaganja – kaže Nikola.
Ponuda je predstavljena turističkim organizacijama i agencijama, koje su učestvovale na svetskoj izložbi. Šumadija je prestavljena kao destinacija koja nudi dobre uslove za posao, zabavu i odmor u prirodnom okruženju i kod ljubaznih domaćina.
Biljana Nenković
Foto: Biljana Nenković