Насловна РАЗНО Vrhunski gastronomski časopis „Go&Mijo“ stavio Srbiju na svoju listu

Vrhunski gastronomski časopis „Go&Mijo“ stavio Srbiju na svoju listu

863

Sinoć je u beogradskoj „Kraun plazi“ predstavljen dolazak vrhunskog gastronomskog časopisa „Go&Mijo“ u Srbiju. To je za našu zemlju velika čast jer ovaj časopis pomno prati dešavanja u gastronomskim vrhovima naše planete, a nalepnice s njihovim znakom na vratima restorana i kafeterija označavaju da se iza tih vrata odigrava gastronomska bajka.

„Go&Mijo“ je gastronomski vodič, nastao u Francuskoj davne 1962, i odličan je gastronomski putokaz za turiste koji gostuju u jednoj od 25 zemalja sveta, kojima se pridružila i Srbija. Sastoji se iz više celina, predstavljaju se najbolji restorani, a kvalitet se ocenjuje kapama. Deo vodiča posvećen je bistroima, barovima, poslastičarnicama, picerijama, ćevabdžinicama, a posebnu pažnju zaslužuju vinari i zanatske pivare. Tu je i pregled seoskih gazdinstava i salaša i njihova turistička ponuda, kao i najbolji autohtoni proizvodi Srbije.

– Poštujem sav trud ljudi koji su nam pokazali šta umeju i mogu – rekla je Mira Šemić, direktorka „Go&Mijo“ Slovenija i Srbija, jedna od najboljih vinskih eksperata u ovom delu sveta zaslužna za to što je ovaj prestižni kulinarski vodič pronašao put do Srbije. – Kada stranac uđe u restoran koji nosi jednu, dve ili tri kape, tačno zna kakav nivo kulinarike može da očekuje. Mi ne ocenjujemo samo tanjire, već celokupni utisak: od osmeha preko muzike do prezentacije jela. Ta kulinarika srpska je fenomenalna. Kad se prožimaju istok i zapad vi imate toliko različitih ukusa, toliko neobičnih i novih ukusa. Mislim da je za svakog turistu koji dođe iz sveta, ovo je – zemlja ‘nedođija’, nema šta nema.

Za razliku od nekih drugih vodiča, koji ocenjuju samo restorane,“Go Mijo“ zalazi u sve pore jedne zemlje, obilazeći seoska domaćinstva, salaše, vinarije, destilerije, poslastičarnice, pečenjare.

-Objavljivanjem jednog ovakvog renomiranog gastronomskog vodiča napravili smo korak dalje  u turističkoj promociji naše zemlje – rekla je Marija Labović, predsednica Turističke zajednice Srbije koja je partner na ovom projektu. – Jedan od ključnih pet razloga zbog kojeg turisti dolaze u Srbiju jeste gastronomija. Ona je sastavni deo svih naših turističkih proizvoda i zauzima sve značajnije mesto u turističkoj ponudi – istakla je Labović, poručivši da se od onih koji nisu uspeli da se nađu u ovom vodiču očekuje da sledeće godine pronađu svoje mesto na ovoj prestižnoj listi. – Ono što oni objave i ocene je važno zato što poštuju međunardone standarde, iste za čitav svet. Tako da na taj način mi praktično potvrđujemo kvalitet naše gastronomske ponude. I ono što je isto veoma važno, dobijamo vodič gde na jednom mestu imamo kompletnu ponudu čitave Srbije.

-Čestitam dobitnicima i učesnicima jer su prethodne dve godine bile izuzetno  za sve predstavnike turističkog sektora, posebno za ugostitelje – istakla je Tatjana Matić, ministarka turizma, trgovine i telekomunikacije Vlade Srbije. – Ugostiteljima i turističkim poslenicima treba čestitati na izdržljivosti i upornosti  jer je bilo izuzetno teško održati  svoj posao u vreme pandemije.

Svečanost je zaokružena dodelom nagrada za najboljeg šefa, somelijera, poslastičara, mladog šefa, restorana, vinarije, ćevabdžinice, prezentacije.

I. Radoičić