Srbija je u svetu poznata po rakiji, vino je u ekspanziji, vraća se na velika vrata malih vinarija. A džin? Džin je nešto što možemo da pravimo vrlo kvalitetno, samo još da se naviknemo na njegov ukus i da ga pijemo i bez tonika. Da bismo ga malo približili čitaocima, razgovarali smo sa Gordanom Simeunović iz firme Rakijašević, čiji je brend Tabarka, laganim koracima kročio na srpsko tržište.
– Džin je prevashodno lekovito piće bez šećera. Naš narod ima to iskustvo pravljenja džina, samim tim što se on pravi od klekovače. Mi imamo razne klekovače, medovače, imamo znanje, iskustvo i tradiciju pravljenja lekovitog bilja u alkoholu – a ni samo pravljenje džina nije komplikovano.

– Ide žitni alkohol, za džin koristimo više od 23 domaće biljke, to macerira i onda se spušta temperatura. Period maceracije zavisi od bilja, ali oko mesec dana i onda se dodaju destilati. Ukupan proces pravljenja traje dva do tri meseca – rekla je Gordana Simeunović, i objasnila da se u osnovni džin dodaje sveže ili liofilizovano voće.
– Imamo osnovni džin, kleka sa biljem, a imamo džin sa malinom gde se dodaje liofilizovana malina. Ona se dodaje u trenutku kada dobijete radni džin, taj radni džin je najbolji za koktele i da se sa njim eksperimentiše. U njega se dodaje malina, ili čist destilat zove, ili sveže borovnice. Poenta je da su ovo srpski proizvodi, čisti, iz naše sredine i da mi imamo znanje to da dobro upakujemo i da bude kvalitetne. Dizajn, flaša, čep, sve je premijum, kleka je premijum, tako da proizvod govori sam o sebi. Ne vidim potrebu da mi kupujemo od stranaca – kaže predstavnica destilerije, naglašavajući da je kleka premijum jer je iz najčistijih područja Srbije.
– Kleka je sa Peštera i Zlatara, u čistoj prirodi. Imamo naše berače od kojih direktno kupujemo. Zato i možemo da budemo konkurentni na tržištu. Poslali smo uzorke u Kanadu i Rusiju. Ima nas i na našem tržištu, imamo kvalitetne sirovine, znanje, tehnologiju. Ako želite nešto kvalitetno da radite, onda ta proizvodnja mora biti i skupa, ne možete da štedite. Ne pristajemo da cena diktira kvalitet i da u tome popustimo, nema kompromisa i da prodajemo neki špiritus – zaključila je Gordana Simeunović.
Tekst i foto: Zorica Dragojević