Kad se spoje Banat i Istra, nastane „Satura organik“

Nedaleko od Kikinde, u ataru Banatske Topole, prostiru se polja s lekovitim biljem porodice Kurunci. Iako žive u Novom Sadu, Kuruncijevi su odlučili da ne odustanu od poljoprivrede. Dejana je iz Istre i kaže da tamo sve miriše na začinsko, aromatično i lekovito bilje, a njen suprug je iz Banatske Topole i nikada nije prestao da se bavi poljoprivredom, sledeći tradiciju svojih predaka. 

-Prilikom jedne porodične posete Istri pre 8 godina moj suprug je rekao da će da gaji lekovito bilje u Banatu. Prošli smo trogodišnji proces konverzije, naredne tri smo se igrali i testirali našu proizvodnju i posle 6 godina izašli smo na tržište sa brendom „Satura organik“. Uzgajamo  kamilicu, mentu, timijan i matičnjak, objašnjava Dejana.

 Od ovih biljaka Kuruncijevi prave čajeve, a uz čajeve imaju i eterična ulja od mente, timijana i smilja dok ulja od kamilice i matičnjaka prave isključivo po narudžbini. 

– S obzirom na to da je reč o organskoj proizvodnji ova ulja su veoma skupa. Proizvodnja začinskog, aromatičnog i lekovitog bilja bi i trebala da bude organska ali u Srbiji je to jako teško i zahteva mnogo vremena i finansija. Ko baš nema veliku ljubav prema ovoj proizvodni ne treba se u nju ni upuštati, poručuje Dejana. 

Ona kaže da njena porodica sve radi sama, od setve preko žetve do prerade, obrade, dorade, sušenja, pakovanja, prezentacije. Samtraju da uz dovoljno ljubavi, rada i truda ovo može da preraste u ozbiljan posao. 

-Mi imamo jako lep izvoz. Naši proizvodi su stigli i do Australije. Trudim se da naš brend „Satura organik“ što više promovišem u Srbiji, da nam ne bi sve biljke iz Banata odlazile u inostranstvo. To mi je jako žao, kaže ona. 

Dejanina želja je da domaći potrošači prepoznaju kvalitet čajeva i ulja „Satura organik“ jer, kako kaže, nema smisla da nas van granica naše zemlje cene, a da smo u Srbiji nepepoznatljivi.  

-Naši čajevi su skuplji. Ali, šta danas znači jeftino, a šta skupo? U kafićima je šolja čaja 200-250 dinara, naše pakovanje je 300 dinara. Naš čaj nije u filter kesicama, rinfuzan je i vidi se šta se pije. Mi smo narod koji voli kafu i rakiju, a trebalo bi da poneku šoljicu kafe svakog dana zamenimo šoljom čaja, pola u šali, a pola u zbilji kaže Dejana Kurunci. 

Tekst i foto: Jasna Bajšanski  

razvojnifv.png

RAZNO

Strateški proizvod traži strateške poteze

OBLAČINSKA VIŠNJA NAŠA IZVOZNA UZDANICA Oblačinska višnja je strateški poljoprivredni proizvod i privredno veoma značajna za našu zemlju. Poslednjih godina

Tatlije – jednostavne, a mirišu na bakin zagrljaj

U vremena kada je jelo više zavisilo od umešnosti domaćice nego od sastojaka (jer mnogo  toga nije ni bilo), kolači

Sve što treba da znate o uzgoju salate: temperatura, đubrenje i najbolji predusevi

Salata je biljka dugog dana, ne zahteva veliku toplotu. Klija pri minimalnoj temperaturi od 2-3 ºS, a optimalna je 18

MODULARNE KUĆE SVE POPULARNIJE Novi Sad domaćin sajma savremene gradnje

U Master centru Novosadski sajam, u subotu 13. decembra, je otvoren je Sajam montažnih i modularnih objekata „Modul Exhibition 02“,

Pregled povrća u skladištima

U decembru je poželjan pregled uskladištenog povrća (krompir, luk i dr.) kao i uklanjanje plodova sa simptomima truleži. U povrtnjacima

Zašto su mušmula i drenjina plodovi izuzetne vrednosti

Mušmula se u tradicionalnoj ishrani koristi za pravljenje džemova, rakija, kompota i sirupa. Stručna literatura ističe njenu sposobnost da povoljno