Насловна ВЕСТИ Природне алтернативе шећеру

Природне алтернативе шећеру

19

Конзумирање шећера може негативно да се одрази на здравље у више сегмената укључујући дијабетес, гојазност и обољења срца. Уколико водите рачуна о себи и желите да се заштитите од негативних аспеката шећера, постоји пет природних алтернатива.

Велике количине шећера могу да се нађу у много намирница као што су газирани и негазирани сокови, ароматизовани јогурти, цереалије, скоро сваки вид прерађене хране, сосови, хот дог, месне прерађевине и разне врсте хране које можемо купити у пекари, као и у многим другим.

Чак и ако избегавате десерт, често ћете конзумирати шећер.

Заслађивачи са нула калорија су веома популарни у дијеталним производима, а већ неколико година у индустрији хране и пића, и студије показују да они могу бити савезник у процесу губитка телесне тежине.

Кокосов шећер је познат и као шећер кокосове палме, долази из сока цвета кокоса. Вари се спорије од обичног шећера, добро утиче на ниво шећера у крви и подиже ниво енергије у организму. Садржи калијум, магнезијум, цинк и друге минерале, као и витамине Б1 и Ц. Има благи укус карамеле.

Истраживања показују да јаворов сируп садржи најмање 54 различита хранљива једињења. Нека од њих користе се у спречавању дијабетеса, канцера и упала. Овде се мисли на чист јаворов сируп, не на кукурузни или неки други са аромом јавора. Можете га користити уз роштиљ, као прелив за салате и, наравно, као додатак палачинкама.

Стевија је популаран заслађивач, а користе се листови жбуна латиноамеричке стевије. Овај заслађивач садржи витамине, минерале и антиоксиданте, а нема калорија.

Такође не утиче на повећавање нивоа шећера у крви. Засладите пића или храну течном стевијом или оном у праху. Користите малу количину ове биљке јер је 400 пута слађа од шећера.

Црни заслађивач је нуспроизвод прераде шећера, код нас познатији као малтекс, садржи гвожђе, магнезијум, минерале и витамин Б6. Природан је лаксатив. Користи се у рецептима који садрже шпиновање, и у слаткишима, као и као глазура за ћуретину и пилетину.

Поред тога што садржи прегршт витамина и минерала, непрерађени мед је добар у борби против бактерија и вируса, а може ублажити кашаљ, упалу грла и друге респираторне инфекције. Пијте га у топлим напицима, једите уз тост, у овсеној каши, у салатама или у путеру од кикирикија. Дозирано, тек да вашој омиљеној храни омогући сладак укус.

Извор: РТС

Фото: Pixabay