Насловна ТЕМЕ ЗДРАВА ХРАНА Просо храни, лечи и поправља крвну слику

Просо храни, лечи и поправља крвну слику

27
By Jschnable

Обезбеђује значајан извор протеина, масних киселина, минерала, витамина, дијеталних влакана и полифенола. Поседује низак гликемијски индекс и препоручује се дијабетичарима – каже нутрициониста прим. др мед. Душан Живић

Просо је стара ратарска култура. Углавном се узгаја у подручјима где и кукуруз, а због кратке вегетације и велике отпорности на сушу и скромних захтева према земљишту, захвална је биљка за гајење. Постојала је још у каменом добу, а води порекло из Индије, Египта или Арабије. Стари Кинези сматрали су га једном од пет светих биљака, поред соје, пиринча, пшенице и јечма. Чувени филозоф Питагора препоручивао га је за јачање и бољу отпорност, док је хунски краљ Атила, његовом кашом хранио само посебне госте. За исхрану се више користи у Кини и Индији, док се у осталим деловима света чешће употребљава као сточна храна, храна за птице, или сировина за пиво. До сада је описано преко 400, претежно самониклих врста, а гаје се три – обично просо (Panicum miliaceum), италијанско просо (чумиза или бар) и мухар.

Препоручујемо

Просо је благотворно и препоручује се за боље функционисање нервног система (витамини Б), обнављање цревне флоре после антибиотика (Б витамини, влакна), побољшање варења и рада црева (влакна), исхрану особа које не подносе глутен (без глутена), исхрану код анемије (гвожђе + магнезијум), исхрану код упале зглобова (базни карактер).

Не саветује се код оболелих од гушавости (гоитрогени ).

Просо је житарица која успева и на сиромашном и сувом земљишту. Стручњаци кажу да је вегетациони период око 120 дана. Семенке су обавијене тврдом целулозном несварљивом љуштуром, коју је потребно одстранити. Тако добијамо препознатљиве светложуте семенке с црном тачком, благог орашастог укуса, хранљиве нутритивне вредности.

 Богатство витамина Б групе

Да је просо на нашим просторима неоправдано запостављена биљка у исхрани људи, подсећа нутрициониста прим. др мед. Душан Живић, аутор и координатор интернационалног пројекта „Тајна хране“ који се темељи на правилном и здравом начину исхране.

– Просо обезбеђује значајни извор протеина, масних киселина, минерала, витамина, дијеталних влакана и полифенола. Типични протеини проса садрже велику количину есенцијалних аминокиселина, посебно аминокиселине које садрже сумпор (метионин и цистеин). Просо може да се користи и за произодњу хлеба. Поседује низак гликемијски индекс и препоручује се дијабетичарима – објашњава др Живић..

You need to login to view the rest of the content. Please . Not a Member? Join Us