Насловна РАЗНО ЗСВ: Састанак на тему нових трендова у воћарству

ЗСВ: Састанак на тему нових трендова у воћарству

440

Задружни савез Војводине данас је био домаћин успешном италијанском инвеститору Маурицију Вале, који више од једне деценије живи у Србији и Милету Савићу, власнику реномиране домаће компаније Агро Летач Д.О.О. из Инђије која се бави производњом и продајом бетонских стубова и опреме за противградну заштиту. На састанску се разговарало о значају улагања у воћарство, веома перспективне и уносне пољопривредне производње.

Маурицио Вала представио је пројекат који је реализовао са својим тимом, а реч је о најсавременијем засаду боровница на површини од 20 хектара у месту Клока код Тополе. Вала је нагласио да је идеја да се засади прошире на 50 хектара као и да се планира оснивање конзорцијума који би омогућио и сарадњу са земљорадничким задругама у Војводини.

Председник Задружног савеза Војводине, Радислав Јованов, поздравио је иницијативу Мауриција Вале да се улаже у воћарство у нашој држави. Он је рекао да осим боровница и друге воћне врсте попут јабуке, трешње, вишње, јагоде и осталих пружају могућност да од засада површине једног или два хектара једна породица на селу може да обезбеди добру егзистенцију. Јованов је препоручио произвођачима воћа да се удруже у задруге и кроз заједничке инвестиције и наступ на тржишту још више увећају свој профит. Он је додао и да је Светска банка најавила средства у износу од 50 милиона долара за инвестирање у пољопривреду, што је једна од могућности за пољопривреднике да унапреде своју воћарску производњу. Истакао је да је од круцијалне важности новоосновано Министарство за бригу о селу на чијем је челу министар Милан Кркобабић и изразио наду да ће улагања у село и пољопривреду, а нарочито задруге као носиоце развоја села, значајно допринети унапређењу живота и рада на селу, при чему се осврнуо на успех пројекта „500 задруга у 500 села“, који се три године за редом успешно реализује.

Миле Савић испред фирме Агро Летач рекао је да је данашњи разговор отворио нове видике и да је директна кумуникација са успешним предузетницима мотивишући фактор и пример добре праксе.

Текст и фото: ЗСВ