Насловна ВЕСТИ Домаће компаније ове године иду на чак 19 светских сајмова

Домаће компаније ове године иду на чак 19 светских сајмова

220

Више стотина домаћих компанија биће у прилици да се током 2023. представи на 19 најпрестижнијих светских сајамских смотри, а ове године у понуди су и три нова сајма – вина, хране и гејминг индустрије – у априлу Vinitaly у Верони, у јуну Foodex Saudi у Ријаду и Gamescom у Келну, који ће се одржати крајем августа.

Тек је почетак 2023, а годишњи календар сајмова Привредне коморе Србије (ПКС) и Развојне агенције Србије (РАС), које организују наступе домаћих приредника на светским изложбама, већ је попуњен, саопштили су из ПКС-а.

Већ за фебруар наше фирме прехрамбеног сектора спремају извозну понуду за четири сајма: Prodexpo у Москви, Fruit Logistica у Берлину, Biofach у Нирнбергу и Gulfood у Дуабију.

У марту је Немачка домаћин Сајма вина и алкохолних пића Prowein, Дизелдорф и Embedded World, Нирнберг, сајма интегрисане електронике, док ће у априлу, осим на Vinitaly, компаније из Србије излагати и на Hannover Messe, сајму индустријске технологије. У мају су Међународни сајам привреде у Мостару и робних марки PLMA у Амстердаму. Јесен, односно, октобар је резервисан за Fruit Attraction који ће бити у Мадриду, затим сајам текстилне, заштитне опреме А+А у Дизедолфу и прехрамбене индустрије ANUGA у Келну. У новембру ће српска привреда бити на Општем сајму China International Import Expo- CIIE у Шангају, на Сајму робних марки у Чикагу US Private Label Show и Agritechnica Хановер, који је посвећен пољопривредној механизацији. Сајамску годину домаће компаније завршавају учешћем на Међународном привредном сајму у Тирани, који се одржава почетком децембра.

Руководилац Центра за сајмове у ПКС Јованка Ћалина истакла је да је највише интересовања за сајмове из прехрамбене индустрије и да на тим манифестацијама Србија има највећи број излагача.

– Иако су у понуди многе онлајн платформе које повезују компаније и омогућавају промоцију производа, извозно оријентисане компаније су више него икада заинтересоване за директно учешће на сајмовима и за прилику да дођу до нових тржишта, купаца и пословних партнера. Како објашњавају, тешко је само кроз ‘онлајн’ канале доћи до нових послова“ – рекла је представница ПКС.

Подсетила је да је у 2022. години ПКС у сарадњи са РАС-ом реализовала учешће српске привреде на 13 међународних сајмова и једну пословну мисију „Ново извозно тржиште Јордана“ у оквиру које је одржано преко 60 Б2Б састанака са привредницима Јордана. Према њеним речима на овим сајмовима учествовале су укупно 224 српске компаније, а имале су скоро 6.000 састанака.

– Потписано је 48 уговора, а очекивана вредност извозних послова је скоро 60 милиона евра – рекла је Ћалина.

Истакла је, да су прошле године први пут ПКС и РАС организовале учешће компанија на једном од водећих међународних сајмова произвођача воћа и поврћа на свету „FRUIT ATTRACTION“ , који је одржан у Мадриду у октобру и на Међународном сајму робних марки „PLMA Chicago“. Ћалина је рекла да су наши привредници, иако су први пут учествовали, у Мадриду и Чикагу, имали веома квалитетне разговоре и састанке, а наши павиљони су били веома посећени.

– То јасно показује да су производи из Србије, посебно квалитетна храна, воће и поврће веома тражени у свету – закључила је Ћалина и додала да је у врху приоритета ПКС подршка интернационализацији пословања привреде.

Извор: Танјуг

Фото: Pixabay