Насловна РАЗНО Јавни увид у План развоја у Војводини

Јавни увид у План развоја у Војводини

345

У току је јавни увид у Акциони план развоја органске пољопривредне производње у Војводини за период до 2025. Органски произвођачи, и поред бројних потешкоћа, у већини случајева и даље верују у њену будућност, имају и велике могућности извоза, а на домаћем тржишту пут ка бољем пласману виде у удруживању и подршку државе кроз систем ваучера, као што је то у туризму.

Отворени универзитет Суботица, као пионир у развоју органске пољопривреде у региону, дао је свој допринос овом плану анкетним истраживањем о тренутном стању органске производње. Закључак је да се ти произвођачи суочавају са многобројним изазовима, али да их у тој производњи држи оно што их је у њу и увело – ентузијазам и вера да чине добро себи и другима тако што не користе хемикалије у производњи хране.

„Оно што им треба – то је подршка. На свим нивоима – од локала, преко Покрајине до државе. И то су предложили неки од њих да се формира задруга и једно централно откупно место за све органске произвођаче из Војводине, што би служило за пласман робе не само у Војводини него и у Србији, или за извоз“- каже пројект менаџер Отвореног универзитета Сњежана Митровић.

Управо је извоз апострофиран као значајан потенцијал с обзиром на то да органски производи из Србије могу да имају прођу како на захтевним тржиштима у Европи, тако и у Сједињеним Америчким Државама и Јапану.

„Војводина има врло, врло озбиљан потенцијал и мислим да су то показали произвошачи који имају успешну производњу и на хиљаду хектара. Тако да мислим да ће овај акциони план заиста пробудити озбиљно органске произвошаче, потенцијалне органске произвођаче, произвођаче који имају и мале и велике парцеле, а мислим да ће акциони план дати добар пресек потенцијала који заиста Војводина има“- сматра Ненад Новаковић из сертификационе куће Органик контрол системс Суботица.

Једна од предложених мера органских произвођача јесте снажна медијска кампања значаја конзумирања оваквих производа за здравље грађана, односно, као и у случају туризма, да се подршка државе конкретизује увођењем ваучера где би на добитку били и произвођачи и потрошачи.

Извор: РТВ

Фото: РТВ