Највећа робна пијаца у региону – суботички бувљак – још увек се опоравља од коронакризе. Тек половина од 1.500 тезги је издата, а купци из наше земље и региона полако се враћају. Највећи број иностраних купаца стиже из суседства.
На пијаци у Суботици продавци говоре и мађарски. Прича се и ромски, кинески, сви регионални језици, јер новац на суботичком бувљаку нема националност, а сваки купац је добродошао.
Након корона периода, потрошачи из иностранства најчешће стижу из Мађарске.
– Они посећују нашу пијацу зато што доживљавају традиционалан дух трговине који је код њих изумро – каже Марина Човић са суботичке Тржнице.
Између игле и локомотиве купци из суседства најчешће бирају одећу која се шије у Србији и гастрономске специјалитете наших домаћица.
– Тренутно је појачана посета купаца из Мађарске. Оно што је њима занимљиво је роба коју тамо не могу да купе, то је сув програм, суве шљиве и друго сушено воће, јер код нас је воће бољег квалитета него тамо. Носе и наше домаће производе типа ајвара, киселог купуса, по чему смо познати, а тамо нема да се купи – објашњава Бора Брешћански, продавац на Робној пијаци Мали Бајмок у Суботици.
Његов колега Селвер Халиловић наводи да Мађари углавном купују гардеробу јер је већи и лепши избора, а и јефтинија је: „Ми смо љубазни, са нама се лако договорити се!“.
Шопинг излет у Србију обавезно укључује конзумацију специјалитета са роштиља, а мађарски купци имају своју рачуницу. Купују за божићне празнике углавном намирнице, одећу, чарапе, поклоне, а цене су, како кажу, готово упола мање него у Мађарској.
Адути суботичког бувљака за мађарске потрошаче јесу домаћи прехрамбени и одевни производи. Томе доприноси и незаобилазни шарм пијаце где су сви договори могући.
Извор: РТС
Фото: visitsubotica.rs