Насловна ВЕСТИ Онлајн куповина у порасту, традиционална ће још дуго доминирати

Онлајн куповина у порасту, традиционална ће још дуго доминирати

285

Са панел разговора „Будућност малопродаје“ одржаног данас у оквиру Макси Националног фестивала хране поручено је да су традиционални и онлајн модел компатибилни, а да ће традиционална куповина још дуго имати превагу у Србији.

Чланица Извршног одбора и потпредседница за маркетинг Делез Србија Милица Голубовић истакла је да су се канали онлајн продаје протеклих година убрзали те изнела очекивање да ће тај тренд бити настављен. Навела је да онлајн купци нису само млади људи који се разумеју у компјутере већ да су то сада породичне жене које знају предности уштеде времена. Најавила је да ће Делез први у Србији инвестирати 11 милиона евра у Дарксторе центар што ће омогућити ефикаснију подршку онлајн купцима.

Говорећи о онлајн трговини истакла је успех Мој Макси апликације која је стартовала ове године и сада има 700.000 корисника, а очекивања су да ће почетком 2023. стећи и милионитог.

Секретар одбора за трговину Привредне коморе Србије Жарко Малиновић подсетио је да је трговина мост између произвођача и потрошача који се стално прилагођава. Истакао је значај дигитализације који доводи до једноставнијег и бржег трговања, а нагласио и трендове о којима потрошачи све више воде рачуна као што су здравље, одрживост и најшире гледано друштвена одговорност. Навео је да је у Србији упркос расту онлајн трговина на тек 40 посто укупног промета, и оценио да ће традиционалан начин куповине и у наредних 20 година задржати примат. Подвукао је значај социјализације који потрошачи остварују одласком у продавнице, као и потребу даље стандардизације производа да би када се одлуче за онлајн набавку били сигурни шта купују.

Представници компанија Волт и Глово, Марко Кулић и Горан Гроза истакли су посебан значај ослушкивања жеља купаца и проширења понуде у каналима брзе испоруке. Истакнуто је да та врста продаје има раст на светском нивоу, а у Србији је он двоцифрен, те да од луксуза постаје потреба.

Председница одбора за дигитализацију америчко српске привредне коморе и представница Банке Интеза Зорана Бранковић рекла је да од 2020. године долази поновног раста дигиталне трговине и плаћања те је он експоненцијалан. Рекла је да ће се раст наставити у 2023. години пошто је држава са ефискализацијом и ефактурама готово заокружила амбијент за даљу дигитализацију.

Милица Мишковић из Форума за одговорно пословање оценила је да без одрживости нема будућности пословања и оценила да на том пољу ритам дају велике компаније и њихове добре праксе. Навела је да се тако принципи одрживости преносе на мање фирме којима је за трансформацију потребна подршка. Оценила је да неке од мањих фирми праксом добрих домаћина коју спроводе и не знајући поштују принципе одрживог развоја.

Извор: Танјуг

Фото: Pixabay