За отварање цвећаре важно је познавати минимум неопходних активности при оснивању фирме, тржиште, локацију, робу, купце, и алат потребан за рад, саветују из ПКС.
Уколико се неко одлучи за покретање цвећаре, потребно је за почетак да има продајно место, односно пословни простор. Цвећаре се најчешће налазе у малим киосцима на трговачким павиљонима, попут пијаца, крај прометних саобраћајница, железничких или аутобуских станица…
Такви локали су често знатно повољнији од „лукс локација“ у ексклузивним квартовима града. Продавнице средње категорије, налазе се у трговачким центрима, у близини супермаркета, стамбеним насељима. Премијум локације су углавном у близини познатих салона и бутика у близини пословних и трговачких центра, важних институција у центру града, на аеродромима…
Важна препорука у условима данашњег пословања је да цвећара има своју интернет презентацију и онлајн шоп.
Продаја цвећа може се организовати на киоску или у затвореном простору око 50м2, а цена изнајмљивања простора зависи од локације на којој се простор налази.
Расхладни систем – Пошто је цвеће кварљива роба, потребно је обезбедити расхладне витрине или клима уређаје.
Температура – За просторије у којима се чува цвеће, препоручљива је температура од 14°Ц, док је за просторије у којима се цвеће продаје и слаже у аранжмане 18°Ц.
Неопходну опрему чине полице, радни сто, вазе и саксије, расхладна комора/клима уређај, простор за излагање, опрема за резање и повезивање цвећа, складиште… У мањим цвећарама један запослени је задужен за израду цветних аранжмана, а неопходно је ангажовати књиговођу.
За успешно пословање цвећаре, кључна је сарадња са добављачима који би требало да доносе свежу и квалитетну робу на време.
Потрошње цвећа у свету и Србији расте. Потрошња расте по годишњој стопи од 10 одсто, уз промет преко 200 милијарди евра на светском и око 20 милиона евра на домаћем тржишту, наводе из Удружења за биљну производњу и прехрамбену индустрију ПКС.
– Цвећарство, као специфичан вид пољопривредне производње и озбиљан чинилац у привредном систему земље, треба да постане профитабилна производна грана. У том смислу је неопходно удруживање произвођача ради чвршћег повезивања на плану организовања производње и пласмана цвећа и украсног биља, како на домаћем тако и на светском тржишту, кажу у Удружењу.
Извор: ПКС