Насловна РАЗНО Како од продаје цвећа направити добар бизнис

Како од продаје цвећа направити добар бизнис

263

За отварање цвећаре важно је познавати минимум неопходних активности при оснивању фирме, тржиште, локацију, робу, купце, и алат потребан за рад, саветују из ПКС.

Уколико се неко одлучи за покретање цвећаре, потребно је за почетак да има продајно место, односно пословни простор. Цвећаре се најчешће налазе у малим киосцима на трговачким павиљонима, попут пијаца, крај прометних саобраћајница, железничких или аутобуских станица…

Такви локали су често знатно повољнији од „лукс локација“ у ексклузивним квартовима града. Продавнице средње категорије, налазе се у трговачким центрима, у близини супермаркета, стамбеним насељима. Премијум локације су углавном у близини познатих салона и бутика у близини пословних и трговачких центра, важних институција у центру града, на аеродромима…

Важна препорука у условима данашњег пословања је да цвећара има своју интернет презентацију и онлајн шоп.

Продаја цвећа може се организовати на киоску или у затвореном простору око 50м2, а цена изнајмљивања простора зависи од локације на којој се простор налази.

Расхладни систем – Пошто  је цвеће кварљива роба, потребно је обезбедити расхладне витрине или клима уређаје.

Температура – За просторије у којима се чува цвеће, препоручљива је температура од 14°Ц, док је за просторије у којима се цвеће продаје и слаже у аранжмане 18°Ц.

Неопходну опрему чине полице, радни сто, вазе и саксије, расхладна комора/клима уређај, простор за излагање, опрема за резање и повезивање цвећа, складиште… У мањим цвећарама један запослени је задужен за израду цветних аранжмана, а неопходно је ангажовати књиговођу.

За успешно пословање цвећаре, кључна је сарадња са добављачима који би требало да доносе свежу и квалитетну робу на време.

Потрошње цвећа у свету и Србији расте. Потрошња расте по годишњој стопи од 10 одсто, уз промет преко 200 милијарди евра на светском и око 20 милиона евра на домаћем тржишту, наводе из Удружења за биљну производњу и прехрамбену индустрију ПКС.

– Цвећарство, као специфичан вид пољопривредне производње и озбиљан чинилац у привредном систему земље, треба да постане профитабилна производна грана. У том смислу је неопходно удруживање произвођача ради чвршћег повезивања на плану организовања производње и пласмана цвећа и украсног биља, како на домаћем тако и на светском тржишту, кажу у Удружењу.

Извор: ПКС