Насловна ТЕМЕ ЖИВОТ Продаја зимнице исплативија од продаје свежих плодова

Продаја зимнице исплативија од продаје свежих плодова

545

У циљу остваривања већих прихода, али и ширења асортимана, многи пољопривредни произвођачи окренули су се преради воћа и поврћа. Рада Гужвица и њена породица се на свом газдинству у Ветернику, надомак Новог Сада, поред узгоја поврћа баве и производњом зимнице. Са њом смо разговарали о томе да ли се прерада више исплати и да ли домаћице данас више купују зимницу или је праве?

Рада се производњом и продајом зимнице интензивно бави три године. Назив њених производа открива њихово порекло – “Зимница равнице”.

“Родитељи се баве пољопривредом последњих 20 година и увек смо правили зимницу за нас. Након пандемије корона вируса смо посадили већу количину паприке, премда је био добар род потражња је била слабија од очекиваног. Како нисам желела да пропадне та количина паприке дошла сам на идеју да је прерадимо у ајвар, пинђур и љутеницу и да нешто ново понудимо нашим купцима”, говори наша саговорница.

Готово све врсте поврћа које производе улазе у неки вид прераде, главни производ им је паприка, саде и краставце, карфиол, бабуру, фефероне.

Поред поврћа увек у башти имају и неко воће од којег прави пекмез и сокове, а што зафали од воћа докупи, тако да има широк асортиман производа.

“Производим их по старим бакиним рецептима, направили смо мини производњу. Прво сам почела да пласирам на Футошкој пијаци тј. мама је продавала поред стандардног поврћа, а од 2020. сам и на Новосадским ноћним базарима”, рекла је Рада за Добро јутро.

Њу смо упитали и какав је био сам почетак пласирања производа?

“Сам почетак је увек тежак када се појавиш са неким новим производом, али сам остала истрајна. Када се осврнем на последње три године од како сам се појавила на базарима, ове године је много боља била продаја у односу на прошле и већа је потражња за зимницом”, истакла је Гужвица.

А да ли, по њеном мишљењу, данас домаћице више купују зимницу или је праве?

“Људи воле домаће производе, мада на само прављење зимнице доста утиче цена поврћа у сезони. Ове године су цене биле доста јаче, тако да многи нису правили, одустали су, а и некако из мог угла гледања зимницу углавном праве наше маме и баке. Како се све брже живи прављења зимнице је све мање и свима је лакше да купе готово него да се муче око припреме”, изјавила је наша саговорница.

Рада истиче да је из угла произвођача свакако исплативије продавати готов производ него сирови, али мана је што се не могу продати одједном све количине прерађеног производа као сировог.

У будућности ће наставити да производи и продаје зимницу. За сада има преко 20 производа, а поред зимнице стављају туршију и кисели купус које такође продају на Футошкој пијаци у Новом Саду.

Тања Пролић