Насловна ВЕСТИ Proizvođači nezadovoljni otkupnom cenom mleka

Proizvođači nezadovoljni otkupnom cenom mleka

447

Proizvođači mleka u Srbiji zatražili su sastanak s generalnim direktorom i vlasnikom „Imleka” jer su nezadovoljni otkupnom cenom mleka i traže povećanje.

– Suština je da smo mi već izmoreni od toga što prerađivači ne podižu cene. Farmeri smatraju da najveću odgovornost za ovakvu situaciju ima „Imlek” koji je najveći na tržištu i neće da podigne cene – rekla je za „Politiku” predsednica Saveza udruženja odgajivača Sanja Bugarski.

Objasnila je da sve ostale, čak i manje mlekare, trenutno plaćaju više nego ta kompanija. Otkupna cena za novembar trebalo bi da bude za svega dva dinara veća nego prethodna. To je minimalno ako se zna da je proizvođačka cena jednog litra mleka 56 dinara, a otkupljivači su ga plaćali 36.

– Znači 20 dinara „fali”, a oni su nama cenu podigli za dva dinara. Neke manje i za četiri… Verovatno bi manje mlekare plaćale i realniju cenu, ali što bi to radile kada najveći na tržištu neće – naglasila je ona.

Podsetila je da je otkupna cena sirovog mleka 2015. godine bila 42 do 43 dinara za litar, kada su mleko i mlečni proizvodi bili daleko jeftiniji u rafovima.

– Sa ovim menadžmentom sa kojim smo do sada komunicirali nismo se pomerili dalje od početka i nemamo nikakav rezultat. Zato smo tražili razgovor s generalnim direktorom i vlasnikom „Imleka” i sada čekamo informaciju da li će sastanak biti održan – rekla je Bugarski.

Država je nedavno zbog upozorenja farmera da je njihov položaj na tržištu već nekoliko godina ugrožen podigla subvenciju sa sedam na deset dinara za litar mleka.

Ona smatra da opravdanje za prerađivače ne može da bude ni poslednje ograničavanje cene na 60 dana koje, uz još četiri namirnice, važi i za dugotrajno mleko od 2,8 odsto mlečne masti. To je dobro za potrošače ali je poznato da ovaj sektor ne zarađuje na mleku i da ih zamrzavanje cena neće pogoditi.

– Kupci treba da znaju da nijedna mlekara ne živi od mleka. Mleko je brend koji vi stavljate na policu da bi vaši potrošači navikli da to kupuju od vas. Oni zarađuju na pavlaci, jogurtu, voćnim jogurtima, mlečnim namazima… Iako ni na mleku, isto kao i trgovinski lanci, sigurno nisu na gubitku. Na gubitku su jedino farmeri i to već petu godinu – navela je Sanja Bugarski.

Izvor: Politika

Foto: Pixabay