U Srbiji je vrednost izvoza organskih proizvoda porasla više od 15 puta u proteklih 10 godina, objavila je Privredna komora Srbije.
Izvoz je u 2021. u odnosu na 2020. skočio 53 odsto i iznosio je 57,4 miliona evra.
– Srbija kao proizvođač organskih proizvoda na svetskom tržištu postoji više od 20 godina i za to vreme svi indikatori pokazuju brz i stabilan razvoj – rekla je Bojana Lalović iz Centra za organizaciju sajmova, manifestacija i događaja Privredne komore Srbije.
U ovom trenutku postoji više od 7.000 proizvođača, a brojni među njima redovno učestvuju na međunarodnim sajmovima, gde promovišu svoje organske proizvode.
Objašnjava da je Srbija više od decenije u kontinuitetu prisutna na vodećem Međunarodnom sajmu organskih proizvoda „BioFach“ u Nirnbergu u Nemačkoj.
Prvo je nastup organizovala Nacionalna organizacija Serbia Organika (NASO), a od 2019. godine tu ulogu preuzima Privredna komora Srbije i Razvojna agencija Srbije kroz celokupnu pripremu organizacije i finansijske podrške nastupa domaćih organskih kompanija na sajmu “ BioFach „.
Uspehu na sajmu “ BioFach“ doprinela je i saradnja od 2019.godine sa Švajcarskim programom za promociju izvoza (SIPPO), koji aktivno sa Komorom radi na podizanju kapaciteta kako organizatora usluge tako i izvoznih organskih kompanija.
– Na predstojećem sajmu BioFach 2023, koji će se održati od 14 do 17. februara sledeće godine, nastupiće 11 kompanija iz Srbije – najavila je Lalović.
Pod sloganom „We speak organic „, srpski organski proizvođači predstaviće asortiman svojih proizvoda, od svežeg, sušenog, liofiliziranog i zamrznutog voća i povrća, proizvoda od organskih žitarica, brašna i testenina, džemova od organskog voća, do meda i suvih pečuraka.
Na sajmu će učestvovati „Agro-Bis“ iz Blaca, „Yugotrade“, „BMD“ i „Drenovac“ iz Arilja, „EcoAgri Serbia“ iz Bele Crkve, „ES Komerc“ iz Prijepolja, „Frutorga“ iz Prokuplja, „ITN Group – Eko Povlen“ iz Kosjerića, „Master Food“ iz Užica, „Menex“ iz Kruševca, i „Cmana – ogranak Medino“ iz Krnjeva.
Izvor: Tanjug
Foto: Pixabay